TOFICO

یکنواختی دمایی و پایداری حمام آزمایشگاهی

پیش نیاز برای یکنواختی و پایداری دما بستگی به کاربرد حمام آب آزمایشگاهی دارد . حمام های آب هم زده نشده به جریان های انتقال گرما تکیه دارند و در نتیجه هرگز درجه ی بالایی از یکنواختی دمایی را به دست نمی آورند . حمام های آب ساده ی هم زده نشده نظیر حمام های آب ارزان شرکت Thermo Fisher Scientific یکنواختی و پایداری دمایی ±0.2 °C در 37 °C را با یک کاور دارند و نوسانات اندک یکنواختی دمایی در طول مخزن باعث ایجاد مشکلی نخواهد شد .

 

یکنواختی دمایی بیشتر را می توان با استفاده از یک حمام آب هم زده شده به دست آورد . چنین حمام هایی از یک میدان مغناطیسی یا پمپ گردشی به منظور آشفته سازی مایع برای جلوگیری از گرادیان های دمایی ، استفاده می کنند .

 

حمام های آب ساده ی هم زده شده دارای دقت دمایی بالایی هستند . سری T100 شرکت Grant Scientific دارای پایداری ±0.05 °C و یکنواختی دمایی ±0.1 °C است . دقت دمای بیشتر به دنبال افزایش قیمت دیده می شود ، اکثرا به علت استفاده از دماسنج های گران قیمت که برای اندازه گیری دقیق نیاز هستند .

 

مدل TXF200 شرکت Grant Optima™ یکی از دقیق ترین حمام های آب موجود در بازار است ، با داشتن پایداری ±0.01  در 70 °C و یکنواختی حرارتی ±0.05  در 70 °C .

برخی از محصولات​