TOFICO

تعمیر دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی

شرکت توفیق آزمای ایلیا ( توفیکو سرویس ) با ظرفیت تامین قطعات و لوازم اصلی از کمپانی های مطرح فعال در ایران و همچنین کادر متخصص و مجرب در زمینه عیب یابی و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی به پشتوانه تجربه بیش از دو دهه فعالیت مستمر این امکان را فراهم ساخته است تا تمامی خدمات لازم جهت رضایت مشتریان را ارائه نماید.

عیب یابی و تشخیص نوع خرابی و نیز تعمیرات تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی در توفیکو سرویس به صورت حضوری در محل مشتریان محترم و یا در صورت لزوم انتقال به دفتر مرکزی شرکت صورت می پذیرد.

تعمیر دستگاه های عمومی آزمایشگاهی

تعمیر PH متر آزمایشگاهی , تعمیر سانتریفیوژ آزمایشگاهی , تعمیر رفرکتومتر آزمایشگاهی , تعمیر یخچال و فریزر آزمایشگاهی , تعمیر هات پلیت آزمایشگاهی , تعمیر حمام روغن آزمایشگاهی , تعمیر آون آزمایشگاهی , تعمیر ترازو آزمایشگاهی , تعمیر انکوباتور آزمایشگاهی , تعمیر حمام آب آزمایشگاهی , تعمیر اتوکلاو آزمایشگاهی , تعمیر PH متر آزمایشگاهی , …

تعمیر دستگاه های آنالیتیکال و تخصصی آزمایشگاهی

 تعمیر دستگاه HPLC , تعمیر دستگاه GC , تعمیر اسپکتروفتومتر , تعمیر GC MS , تعمیر FTIR و …

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی

از مهمترین هزینه های به کار برده شده در آزمایشگاه ها تجهیزات و دستگاه ها هستند.

رکن اصلی آزمایشگاه ها اندازه گیری و نتایح دقیق آن است  بنابراین نگهداری و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که آلودگی ها نتایج شما را از بین خواهد برد .

یکی از چالش های مهم آزمایشگاه ها و پژوهشکده ها تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش تجهیزات آزمایشگاهی است چرا که برخی از این تجهیزات وارداتی بوده و به دلیل مسائل گوناگون خدمات پس ازفروشی دریافت نکرده و غیرقابل استفاده مانده است .

اهداف تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

کاهش خدمات ایجاد شده به علت خرابی دستگاه

افزایش عمر مفید دستگاه ها و زمان استفاده بهینه از تجهیزات

کاهش نرخ خرابی و معیوب شدن تجهیزات

کاهش هزینه های خرید لوازم یدکی

افزایش قابل اطمینان کیفیت و کمیت خدمات

افزایش راندمان تحهیزات و کاهش هزینه های ارائه خدمات

جلوگیری از توقف آزمایشکاه ها به علت خرابی و نواقص تجهیزات آزمایشگاهی

کاهش تعمیرات تکراری و غیر ضروری

نکاتی در مورد تعمیر تجهیزات آزماشیگاهی برای شما آماده کرده ایم که شما را در نگهداری تجیزات آزمایشگاهی کمک خواهد کرد .

تعمیر

یکی از روش های موثر برای بالا بردن عمر تجهیزات شما این است که گاهی اوقات لازم است به جای تعمیر قطعات و  دستگاه ها ، تجهیزات معیوب را جایگزین کرد اما این کاری نیست که بتوان هر بار انجام داد. لازم است یعضی از قطعات دستگاه ها به گونه ای مدیریت شوند که قبل از خراب شدن و متوقف شدن کار آزمایشگاه به صورت پیشگیری ایمن سازی  شده باشد .

تمیز کردن

یکی از کارهای بسیار موثر در دستگاه های آزمایشگاهی تمیز کردن هر روزه عناصر موجود در تجهیزات است که خیلی از آزمایشکاه ها آن را نادیده می گیرند .

برای انجام این کار لازم است یا از ظریق راهنماس دستگاه و یا با ماهنگی مدیر آزمایشکاه صورت گیرد اگر تجهیزاتی نیاز به تمیز کردن کامل داشته باشد بهتر از این کار را یک فرد حرفه ای و متخصص انجام دهد .

کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

اگر آزمایشگاه شما به صورت مرتب کالیبراسیون تجهیزات خود را نگه میدارد نیازی به کاری فراتر از نگهداری پیشگیرانه نخواهید داشت . نکته مهمی است که تجهیزات آزمایشگاهی خود را به صورت دقیق و منظم کالیبراسیون کنید در صورت عدم انجام این کار اطلاعات شما دقیق و صحیح نخواهد بود بنابراین تجهیزات شما خراب خواهد شد.

خدمات مختلفی برای کالیبراسون موجود است که بسته به نوع تعمیر و نگهداری تجهیزات انجام خواهد شد .نگهداری پیشگیرانه یا بررسی دقیق از خدمات کالیبراسیون می باشد . گرچه به گمان برخی فرایند کالیبراسیون منجر به صرف هزینه و زمان می گردد اما باید توجه داشت که عدم قطعیت اندازه گیری، سبب تشخیص نادرست می شود .

بازسازی دستگاه ها

این کار شامل جدا کردن تمام قطعات تجهیزات و تمیز کردن هر یک از اجزای دستگاه است .جلا دادن به قطعات متحرک  باعث روان شدن قطعه می شود و قطعات خراب و آسیب دیده در این فرایند شناسایی می شوند که به تعمیر یا جایگزینی منجر می شود .

جایگزینی تجهیزات

زمانی که تجهیزات به پایان عمر مفید خود می رسند نیاز به جایگزینی دارند.انتخاب تجهیزات با کیفیت بالا تضمین کننده دوام و استفاده مداوم  از آن تجهیزات در آزمایشگاه شما است . چرا که خرید تجهیزات ارزان قیمت اگر چه در هزینه های اقتصادی نوعی صرفه جویی است اما اگر بخش مهمی از آزمایشکاه شما استفاده مداوم باز این تجهیزات باشد یک ریسک به شمار می آید .

در ادامه به چند نمونه از تجهیزات تعمیرات اشاره خواهیم کرد

تجهیزات عمومی آزمایشگاه ها که شامل انکوباتور، اتوکلاو،جارتست، PH متر ، سانتریفوژ و … 

تجهیزات آزمایشگاهی رنگ و رزین، اپلیکاتور، کراس کات، تست ضربه و …

دستگاه جذب اتمی سیستم شعله و کوره، دستگاه GC  و…

تجهیزات آزمایشکاه نفت، دستگاه فلش پوینت، دستگاه پور پوینت و…

پلاریمتر چشمی دیجیتال، تمام اتوماتیک ، رفراکتومتر دیجیتال دستی، چشمی و…

تعمیر دستگاههای نساجی شامل دستگاههای کشش – یوستر – پیچش و…

توفیکو پیشرو در حوزه  تحقیقات و تولید محصولات پزشکی و آزمایشگاهی و تعمیر و نگهداری آن ها با در اختیار داشتن دانش کافی در این امر مهم به شما کمک می رساند. همچنین ما آماده ارائه خدمات فنی و تخصصی در زمینه تعمیر و نگهداری طیف وسیعی از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته هستیم.

برخی از محصولات​

Analytical FPLC

FPLC  – خالص سازی پروتئین ها همانند HPLC روشی است برای جداسازی با آنالیز مواد که در آن نمونه ما بوسیله یک فاز مايع (حلال

اطلاعات بیشتر »